Ny design på bloggen!





 

                 Hoppas ni gillar den nya desigen :)

Har precis ätit lite mellis.Korv med bröd och mjölk till det. Tänkte ta mig en dusch/ett bad snart om inte Totte hör av sig snart så vi kan åka och lämna hundarna där. Jobba imorgon igen och han och Annika är ju deras nya dagvakter :)
Ska åka och hämta lite mer hundsaker på vägen dit också.
Jag tror att Tyson har blivit bättre på att inte kissa inne. En känsla jag fått. Men jag tror det stämmer.

Senaste dagarna har jag funderat mycket på att jag verkligen vill bo i hus. Jag trivs jättebra ute på landet som jag bor nu men jag bor lite för litet känns det som. Jag vill ha ett helt hus med trädgård och allt det där. Uteplats och fritt för hundarna att springa runt hur dom vill inne på gården.

Påsken har också passerat. Tror inte att jag åt överdrivet mycket mer godis bara för det. Känns nog mer som att jag åt mer godis innan påsken började. Samma tanke som slår mig varje påsk slog mig i år igen,  undrar hur mycket mer pengar tandläkarna tjänar efter påsk. Några veckor efter påsk när Karius och Baktus byggt bo ordentligt i alla små barns friska fina mjölktänder. Kan man vara säsongstandläkare? Bara jobba som det månaden efter jul och månaden efter påsk? Och resten av året ha ett välbetalt annat jobb. Så jag undrar om deras uppåt kurva är dessa två månader.

Svängde in till jobbet en snabb sväng för ett par timmar sen och lämnade lite pengar och pratade med hemkomna chefen som varit på utlands semester.
Personalmöte preliminärt den 19. Inte att glömma! Måste börja använda min kalender ordentligt, plus blocket som jag fick av Amii för att jag alltid är så tankspridd när jag har massa saker att göra ;)
Fast jag har ju fått mer ordning på mig själv på senaste det tycker jag faktiskt. Även utan små notes och kalendrar och alarm om saker hit och dit. Fast lite påminnelser om saker lite då och då skulle ju inte skada dock!

Jag vill lära mig spanska men har inte riktigt tiden til det. Har inte tid att studera i en skola och det finns inte på distans heller. Undrar om man ska sätta upp lapp på typ mataffären och se om det är nån student som vill tjäna en slant på att lära mig språket?Kan man göra så?

Hundarna har börjat favorisera sig nu här hemma. Diwa håller sig till Niclas och Tyson är min svans. Vägde dom för ett par dagar sen. Tyson ligger på 25 kg och Diwa ligger på 23 kg så dom är ganska jämlika på vikten. Men jag tycker Diwa ser mindre ut iaf.
Satt och diskuterade hundraser med Niclas för ett par dagar sen. Han skulle vilja ha en Yorkshire Terrier!!! Kan nån säga till han att den hunden inte är söt? ;P Bättre med en engelsk bulldog tycker jag!

Nu måste jag ta mig en tur in i duschen. Hittade min brun utan sol för ett par dagar sen så tänkte ge den en chans så att man kanske ser lite piggare ut.





This is it!

Från apoteket. Runt 50 kr.

Denna är superbra!
 Något jag starkt kan rekommendera. Det är brun utan sol och fuktlotion i samma. Som dom flesta säkert vet så är ju nackdelen men vanlig brun utan sol så att man får fläckar på det ställen på kroppen som man torr på. Men eftersom den här innehåller fuktlotion så slipper man det :D


Testa den gärna ni också och säg mig vad ni tycker!





 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Victoria Wagman

Jag gillar den nya designen :]

Vem hjälpte dig?

Kommer inte flytta till Uppsala.. men förmodligen till Göteborg, sökte precis lärarprogrammet vid GU. =]

2010-04-08 @ 14:55:46
URL: http://www.alisso.se
Postat av: Johanna

Hoppas allt går bra för dig och hundarna nu tjejen, ledsen att jag inte hann träffa dig sist du var här och hämtade grejerna. Och hoppas verkligen du hittat en superduperdagmatte nu, det förtjänar både du och hundarna :) Vi hälsar gärna på någon gång förstås, för det är klart att man saknar de små liven :) Ta hand om er! Kram

2010-04-09 @ 10:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0