En till jobbdag


Sista jobbdagen innan jag är ledig två dagar. Sen jobbar jag två dagar till och sen är det semester för mig :)
Niclas är ledig idag och ligger och sover fortfarande. Vad jag hörde igår så skulle han och Diwa ha lite mysdag idag. Mysigt för henne att få vara hemma med pappa :)
Imorgon och torsdag blir det jag som är hemma med henne.

Jag hoppas verkligen att vädret spricker upp tills imorgon så jag kan få sola lite. Har inte sett mycket sol den här sommaren. Eller jopå väg till och från jobbet ;)
Men nu får det gärna komma lite sol när jag ska vara ledig.

Funderar på om jag ska ta ut Diwa en sväng innan jag far till jobbet eller om jag ska låta henne sova kvar där inne hos Niclas. Tror jag låter henne sova kvar. Hon är nog trött eftersom det blev lite sent igår innan vi somnade.

Tanken slår mig dagligen med det här om rasförbud. Vad skulle hända om politikerna får igenom detta?
Usch jag vill inte ens tänka på hur snevridet samhället är när människor med okunnskap om hundarna/raserna säger att det är fel på hunden. Hur kan man skylla på en hund vars beteende är skapat av en människa? Det är ju inte hunden som misshandlat eller uppfostrat sig själv till att bli agressiv?
Det är ju samma sak som att uppfostra sitt barn. Säger man till sitt barn att det är okej att slåss  och vara elak, eller misshandlar man det då tror de att det är okej att misshandla andra och vara elaka.

Läster på nejtillrasförbud´s hemsida om vad partierna sagt om detta med rasförbud.
De som svarat bäst hittills är socialdemokraterna,centerpartiet och sverigedemokraterna.
Så jag vet ju vilka partier jag kommer att studera närmare på resten av deras åsikter och förslag inför valet. Har de inga större besvikelser på den fronten så är min röst redan klar!
Vill ni läsa fler bloggar om detta med rasförbud så kika gärna in på de här bloggarna
Bekanta till mig som brinner starkt för detta de också

Rebekah

Thess


Och allra minst,glöm inte att titta in på sidan ang rasförbudet med jämna mellanrum för att ha koll på uppdateringar. Kika in HÄR

Nu ska jag fara mot jobbet så kom ihåg gott folk att
PUNISH THE DEED, NOT THE BREED!

Spread the word!





Kommentarer
Postat av: Life of Ellen

Hej fin blogg! :)

Hur mår du? ^^

2010-08-10 @ 10:36:32
URL: http://ellentyrahaaaglund.blogg.se/
Postat av: elin kärlek♥

lycka till på jobbet :)

2010-08-10 @ 14:16:21
URL: http://elinamour.blogg.se/
Postat av: elin kärlek♥

jag har köpt dom på ullared & åhlens :)

2010-08-10 @ 15:37:23
URL: http://elinamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0