Mördarhundar?


Åter igen har vi blivit upplysta av andra hundägare att vi har mördar hundar.
Pratade med Niclas nyss i telefonen och han hade just varit ute på en promenad med hundarna.
När de var ute hade de sett en kvinna med fyra hundar. Fyra stycker yorkshire terriers. Tre av dem var kopplade och en sprang löst. Niclas tyckte att situationen var perfekt för att träna våra voffar på att sitta och observera andra hundar när de passerar eftersom de kan ha lite problem med detta. De brukar bli helt till sig o vill fram o hälsa/nosa o s v. Så i alla fall, denna lösa terrier rusar då fram till Niclas som har både Sheeky och Diwa med sig. Den rusar fram och börjar skälla mot Niclas, Sheeky och Diwa. Dom i sin tur bjäbbar ju tillbaka naturligtvis, här ska minsann ingen komma o skälla på dem bara sådär! Niclas sliter tag i våra hundar o håller dem hårt bakåt, samtidigt som han upplyser kvinnan om att det kanske inte är så smart att ha en lösspringande hund med tanke på att vi har en lag som innebär koppeltvång om man inte är på inhägnat område. Det struntar kvinnan i och svarar: På såna där mördarmaskiner ska man ha munkorg! Niclas fortsätter diskussionen och upplyser henne om att det var hennes hund som rusat fram och börjat härja och gläfsa (om hon nu skulle missat den biten) men får åter igen till svar: Såna där mördarmaskiner ska man ha munkorg på!

Jag blir frustrerad över att det finns människor som är så trångsynta! Jag hoppas att jag möter den här kvinnan nån gång jag med så jag kan prata med henne jag med. Jag blir förbannad för att media målar upp dessa raser som mördarmaskiner! Jag är själv uppväxt med Golden Retriver kennel och har blivit biten av en sådan rakt genom handen. Inte hänger jag ut den rasen som en mördar ras bara för det? (trots att denna ras ligger bra mycket högre på listan för hundbett,än vad pitbull och amstaff gör). Sedan blir jag samtidigt ledsen för mina hundars skull. Vem fan har rätt att säga att dom är mördarmaskiner?! De har inte träffat dem. De bor inte med dem och de vet för sjutton inte hur deras beteende är!

Frågan är ju om den här kvinnan överhuvud taget tänkte på att hon hade FYRA terriers själv? Vilket betyder att de är en i samma (vad det nu heter) ,vi kan kalla det släkte, som pitbull terrier. Hon vet förmodligen inte ens att rasen heter Pitbull Terrier utan tror bara att den heter Pitbull.

Förbaskade kvinna!!!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh jag blir så arg men mest ledsen när jag läser sånt här!

Jag är glad över att jag ännu inte råkat på någon som säger så.

Alla jag mött har frågat ras och sedan sagt att det är människornas fel.

Men antar att det är för att han är liten och söt fortfarande, det kommer väl sen om månader typ.

Bry dig inte dom är super fina båda två!!

2010-12-11 @ 14:17:13
URL: http://Thisispacklife.wordpress.com
Postat av: linaa vikken pina

äckelmänniskor sådana borde man fan få göra illa! blir så arg!

2010-12-13 @ 06:54:59
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0