Ny kran i badrummet


För någon timme sedan plingade det på dörren. Utanför stod en rörmokare från Uppsala hem. "Jag skulle titta på kökskranen" jaha tänkte jag, säkert Niclas som ringt och anmält något fel på den då. Han tittar på kranen och konstaterar att den är hur fin som helst. Förmodligen jätte ny. Tanken slår mig då att det kanske är duschkranen som Niclas ringt dem om. Så jag berättar att vi har problem men kranen i badkaret o han kikar på den. Eftersom det går till så i Uppsala hem att man måste först göra en felanmälan om att något är fel, så kunde han inte göra något nu då han tittade. Plus att han inte hade någon passande kran med sig. Men han sa att jag skulle ringa Uppsala hem och felanmäla det och hälsa från Rikard, att han hade dömt ut den. Så sagt och gjort. Ringde till Uppsala hem och talade om att det var fel på den och att jag skulle hälsa från Rikard.
Enligt kvinnan i luren skulle det ta MINST fem dagar innan de kunde komma. Jag frågade henne om det inte gick att han den där Rikard kunde ordna det när han ändå var i närheten? Nej det gick inte för sig. Han hade redan massor som han skulle göra innan på dessa fem dagar. Visst då får dom komma på måndag  nästa vecka då tänkte jag, inte mer att göra åt saken.
En halvtimme senare ringer det på dörren. Rikard där igen, "jag hittade en kran så jag tänkte byta den direkt eftersom jag ändå var i krokarna"
Tänk så enkelt det var att ordna! Personer som han borde sitta i kundtjänst! Han frågade om jag hunnit lägga felanmälan eller om han skulle göra det, sa att jag redan gjort det och då var allt klart svarade han!
Tänk så fort det kan gå med lite samarbetsvilliga människor.

Nu måste jag ut och rast Diwa igen som är dålig i magen. Vi ska fasta henne ett par dagar nu och sedan blir det ris,morötter och fisk som blir hennes föda ett par dagar framåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0