Blir sambo med Tessan


I skrivande stund ska jag börja packa mina saker och snart åka hem till Tessan. Blir sambo med henne tills jag får min lägenhet i Gimo om tre veckor.
Som jag skrev i förra inlägget skulle jag berätta om en roadtrip.
Det var för ett par veckor sen när jag skulle åka hem till Uppsala från Eskilstuna.
Först kommer jag till stationen och då visar det sig att tåget är 10 min försenat,avgångstiden alltså.
Det är ju acceptabelt att det blir så ibland.
Men så när vi satt oss på tåget och åkt ca 10 minuter, vi är då utanför Kvicksund. Så stannar tåget till och säger att vi har tågmöte. Vi väntar och möter tåget. Men sen åker inte vårat tåg iväg igen. Det kommer tåg efter tåg och kör förbi oss och efter ca 45 min när vi stått stilla utan att ens fått höra om varför vi fortsätter stå stilla så börjar konduktören prata.
Det är fel på bron längre fram så vi kan inte köra över med tåget. Vi åker tillbaka till Eskilstuna så inväntar vi ersättningsbussar där.
Så ringde mamma o frågade om dom kunde skjutsa upp mig hela vägen till Uppsala ist för att det skulle bli mer krångel. Så det kunde dom. Tog med mig en tjej som heter Lisa som jag träffat på tåget som också skulle till Uppsala.
Så vi promenerade hem till mamma och tog en kopp te innan vi begav oss norrut.
Resan rullar på ända tills vi kommer utanför Enköping. Där missar vi avfarten mot Uppsala och är snart på väg ner mot Stockholm istället. Så när vi är två mil från Stockholm kan vi äntligen vända tillbaka uppåt, efter att Lisas GPS ballat ur lite och fastnat, vilket gjorde att vi trodde att det fanns fler avfarter vilket det inte fanns.
Så en resa hem till Uppsala slutade med besök i tre län :P
Några dagar senare skulle jag åka ner en sväng till Eskilstuna igen. När tåget gått från Västerås, så börjar tåget köra långsamt och sen stannar vi helt.
Vi kör väl ca 20 km/h varvat med att vi stannar. Hela vägen till Eskilstuna. En resa som ska ta 32 minuter tog nästan en timme.
I förrgår skulle jag åka tillbaka från Eskilstuna upp till Uppsala.
Tåget är försenat 10 min igen som första gången. Tåget kommer in och det visar sig att tåget som skulle gått till Västerås innan blivit inställt så det är mycket folk från den avgången på vårat tåg. När vi satt oss på tåget så står tåget kvar inne på stationen i Eskilstuna. Vi står där tio minuter.... femton minuter.... inte ett knyst hörs från konduktören. Efter en halvtimme hör man en svag röst i högtalaren.
"anledningen till att vi står kvar på stationen är för att det står ett trasigt tåg längre fram på spåret i Kvicksund, där det är enkelspårigt.
Efter en timme kommer ett meddelande att dom beslutat att tåget vi sitter på har blivit inställt och att vi får ta nästa avgång. Så resenärer från två avgångar får åka med en tredje avgång. Det var så sjuuuukt mycket folk på tåget så man kunde knappt stå ens.
5 timmar senare kommer jag hem... Suck! Banverket gör verkligen inte sitt jobb! Det känns inte som det i alla fall.
En efterlysning också: Var kan man köpa pälsmössa?
Jag hittar inte... :(
En gullig liten tant kom in på jobbet för nån vecka sen.
"Har ni strumpebyxor?"
"Strumpbyxor?"
"NEEEJ strumpEbyxor"...
(Hon menade vanliga strumpbyxor men det gjorde våran dag lite gladare) :)
Tiger ska utgå som märke hos oss. Istället ska vi få DKNY från o med denna vår.
Om man tittar i pärmen där man ser kommande saker så ser det ut att vara lovande kollektioner :)
Nu ska jag packa klart resten och bege mig mot Alunda och Tessan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0