28 juli "great day"


Sov lite för länge så trodde dagen skulle bli helt bakvänd men det verkar som att den blir riktigt bra :)
Har nyss ätit en jättegod brunch bestående av omelett med champinjoner och smoothie med jordgubbar och bananer.
Tog en promenad med Diwa som precis har klivit upp från en lång sovmorgon. Hon är jättetrött idag.
Bokade tvättstugan tills imorgon eftermiddag och nu ska jag sortera lite tvätt här hemma. Inte mycket att tvätta men skönt att ha allt rent innan man åker till Värmland så man inte kommer på att man vill ha med något och så ligger det i tvättkorgen.

Kom just på att rullväskan ligger längst in i förrådet så jag vet ju vad jag har att roa mig med hela förmiddagen imorgon innan tvättstugan. Riva ut hela förrådet!

Färgade mina ögonbryn själv igår för första gången.
Har alltid gått till Jolles salong och gjort det tidigare. Både plockat och färgat. Men nu fanns det ingen tid ledigt på någon av salongerna här i Uppsala och hade inte tiden att åka ner till Eskilstuna. Så blev att ta saken i egna händer och försöka på egen hand. Det blev helt okej. Ska plocka dem lite mer idag. Det är jag ju heller inte van med då jag har blonda ögonbryn egentligen och inte har det problemet.

Åh jag ser fram emot att åka till Värmland nu. Ska bli så sjukt kul att träffa alla gamla vänner och se hur skolan och allt där ute i skogen ser ut nu för tiden.
Har sett lite bilder och en del ser ut att vara sig likt men kommer nog att vara lite annorlunda när man kommer dit i alla fall.

Har satt upp luckan nu på Whiskeys kattlåda. Det funkar bra och han går in och ut genom den. Duktig kille.
Men i början var det lite svårt. Första kvällen när jag satt upp luckan så knuffade jag in honom. Han kissade och sen tog det en stund innan han tog sig ut och fattade hur luckan fungerade.
Sen satt han sig utanför låda. Knuffade upp luckan på glänt och satt och plockade kattsand med tassen innanför och la på golvet utanför.... Tänk vad små kattungar kan roa sig med saker.. Så dammsuga har jag fått roa mig med lite oftare de senaste dagarna...
Nu ska jag dona lite med tvätten.

Har en trött kille brevid mig i soffan nu



Hörs lite senare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0