Söndag heeeela dagen!



Har äntligen haft en söndag som är värd att kalla söndag. Bara tagit det lugnt. Gjort sådant som man velat. Inga måste. Har rastat hundar och hälsat på svärföräldrar. Ätit mat hos dem och solat solarium. Åkte förbi Ica Maxi på vägen hem och köpe mörk choklad. En Anthon Berg med smak av Chili, honung och mandel, en Lindt med smak av blåbär. Tre tuggor senare är man rätt nöjd och har stillat sockerbegäret. Det är det som är så bra med mörk choklad. Man behöver bara ett par bitar så är man nöjd.

Tittade runt på blocket idag och hittade en cykel som skulle passa mig. Ringde säljaren och den fanns kvar. Så imorgon efter jobbet åker vi till Norrtälje och hämtar en cykel till mig. Detta innebär bussförbud för mig till jobbet från och med tisdag morgon :) Jäklar vilken kondis jag kommer att få. Ca en mil om dagen kommer jag att cykla. Är i och för sig ledig på tisdag men jag tänkte cykla in mot stan i alla fall så att jag hittar ordentligt. Man blir ju så bortskämd av att åka buss och bil hela tiden så man tänker ju inte på vart alla cykelvägar ligger.

Imorgon ska jag ringa till Akademistallets ridskola och prata lite med dem om att ta upp min ridning igen. Det ska också bli riktigt kul att börja med igen. Antagligen börjar jag i och för sig nog inte denna terminen eftersom den snart är slut men till hösten så börjar jag nog. Då har man ju hunnit köpa ridkläder och andra tillbehör som man ska ha. Plus att jag slipper dubbla kostnader på stövlar och skor, eftersom jag tycker det är för varmt med stövlar på sommaren och för kallt med jodphurs på vintern. Köper nog ridbyxorna denna månaden om vi har råd efter Niclas tatuering och bulgarienresan som ska betalas. De har rea på helskodda gråa byxor på Hööks hästsport, ordinarie 699,- nu kostar de 374,-. Så man sparar ju ett par hundra på det och helskodda vill jag ju helst ha.

Nu ska jag ta en kvällsfrukt, rasta hundarna och sen ta min dusch. Efter det är det dags att krypa ner i sängen och vila upp sig för en ny dag på jobbet och hämtning av min cykel :) Wiiiie vad jag längtar :)

Nighty nitghy dudes!!!






Kommentarer
Postat av: lovisa

Haft en bra helg?:)

Just nu har jag tävling på bloggen där du har chans att vinna en VALFRI bikini/monokini ur brandsinfashion.com's sortiment! klicka på länken för att komma till inlägget: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/april/vinn-en-bikinimonokini.html#comment

2011-04-11 @ 08:30:49
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0