Ledig dag tillsammans



Idag har jag och Niclas varit lediga tillsammans. Jag har ju semester och Niclas hade sin lediga dag i veckan idag. Vi har cyklat runt stan och uträttat ärenden. Först in på mitt jobb och sen ner på Darkwell. Niclas skulle prata töjningar och jag ville få mer info om microdermal piercings. För några år sedan så tog jag ur min piercing i nacken för att den aldrig ville läka. Skittråkigt, för jag var den första som Paul, som då jobbade på Darkwell piercade i nacken. Men nu är den ute i alla fall och jag pratade med killen där inne om det skulle gå att fixa en ny i nacken. Han rekommenderade microdermal piercings istället, vilket inte gjorde mig något eftersom jag alltid hade velat ha det. Man kan ju även ha skindivers men de kan man inte byta till olika pärlor på så det går bort för mig.


Microdermal piercing



Bild lånad från Studio Marillion



När vi hade besökt Darkwell cyklade vi ut till boländerna för att köpa en värmelampa till sköldpaddorna. Brukar handla på Arken men de hade slut för tillfället. Blev Djurhobby istället. 

Lampan inhandlad och vidare hemåt. Hämta bilen och åka över till grannarna David och Johanna för att lasta grejer till tippen från deras renovering där hemma. Blev en släpkärra att åka och tömma. 
Efter körningen vill de två bjuda på mat. Åkte förbi Ayakos Sushi. Mums sa magen! För mig blev det en 9 bitars med lax och maki. Oh nu blev jag sugen IGEN!! ><

Därefter har det bara varit innemys tack vare vädret. Det har vräkt ner och åskat. 


Så här såg det ut hemma hos Lina tidigare i eftermiddags. 




Här pratar vi oväder!!!

Hörde att det hade regnat och haglat så mycket i Sundsvall att larmen på parkerade bilar hade startat!! Då vräker det ner kan man gissa.

Niclas bror är här och övernattar hos oss. Vi har kollat på film tillsammans och ätit MASSOR med vattenmelon och druckit icetea. Det var också jätttegott.
Känner mig nöjd med att ha klarat mig från sötsaker i över en vecka nu. Har hittat min "grej" om jag blir sugen på något sött, digestive-kex :) Någon gång lyxar jag till det med lite brieost på den också ;)

Nu ska jag ta en dusch och krypa ner bredvid min andra hälft som förmodligen redan kommer att ligga och snarka ikapp med Sheeky när jag är klar i duschen. 

Sov gott!

Over and Out!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0