Polis-pådrag runt knuten



Håller på att förbereda för middagsmaten tills Niclas kommer hem. Lagar laxfiléer i ugnen som jag snittat och lagt ner lite pepparrots röra i. Röran är gjord på philadelfia ost (mager 5% fett) pepparrot på tub/burk samt pressad citron. Det är olagligt gott och nyttigt! 




Om ca tjugo min är maten klar......väntar....... magen kurrar o munnen dregglar för den vet hur gott det kommer att bli ;)


Tidigare idag på lunchpromenaden med Diwa så hörde jag någon som jämrade sig uppe i skogen. Lät som någon som gjort sig illa och låg o kved. Jag vågade inte gå in själv i skogen, man vet ju aldrig om det kan vara någon som försöker lura in en i skogen. Sprang hem och ringde polisen som skulle skicka en patrull. Eftersom polisen var på väg så kände jag mig lite tryggare så jag kopplade på Diwa kopplet igen och gick bort till skogen där jag hade hört ljudet. Knatade in i skogen och letade runt för att se om jag hittade någon. Tomt överallt. Fick nästan lite panik och ångest att jag inte kollat första gången ifall det var någon som blev slagen eller något sånt och sedan blivit ivägsläpad.
Efter en stund kom polisen med hund och började söka i området.
Jag traskade hem och lämnade Diwa. Gick tillbaka till skogen för att se hur det gick för dem.
Mötte polisen som precis satt sig i bilen igen. Han körde fram till mig och berättade att han inte hittat något men hade fått information om att det ligger ett hem i närheten för autistiska pojkar. Så en av pojkarna hade då varit ute i skogen och tjoat.
Kände mig lite dum som ringt polisen och bad om ursäkt för att de hade fått rycka ut.
Han tyckte inte att jag skulle känna mig dum och sa istället att det var bra gjort att ringa. Jag kunde ju inte veta vad det var och om personalen skulle fått tag på killen från hemmet. Hade de inte fått det så hade ju polisen varit tvungen att hjälpa pojken.

Så lite dagens goda gärning har man väl kanske gjort, även fast det inte var så mycket gärning. Var väl mer tanken som var god?

Nu ska jag kolla till laxen och invänta Niclas som precis har slutat jobba :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0