Grym promenad


Sista promenaden nu innan sovdags gick som en dans! Eftersom jag och Sheeky måste jobba upp vår kontakt så går jag alltid med henne och Niclas tar Diwa. Jag och Diwa funkar redan jättebra ihop och hon lyssnar bra på mig. Så det var jag och Sheeky ikväll då som vanligt och hon skötte sig jättebra. Bakåtliggande öron 95% av promenaden och ständiga blickar på mig. Är riktigt stolt över henne! Hon satt snällt och väntade när jag skulle säga varsågod när hon skulle få springa iväg och uträtta sina behov och när hon var klar kom hon lydigt tillbaka till min sida.

Igår kändes det nästan som jag inte skulle orka henne alls. Grät t o m när vi var ute för jag kände mig värdelös och kände henne hopplös. Vilken tur jag har som har en sambo som peppar mig i såna situationer! För idag gick det galant! Ser fram emot imorgon när vi ska ut och gå igen så vi får träna ännu mer.

Förutom promenaden med hundarna så har kvällen varit mysig med filmen. Dock en liten sak som oroar mig är att Whiskey börjar matvägra lite då och då. Antingen börjar han bli kräsen eller så är det något fel på honom. Vi får prova att byta foder på han och se vad som händer med aptiten. Vill inte ha en sjuk kisse, så vi får hoppas att det bara är så att han är en finsmakare!

Nu ska vi knyta oss, hela familjen!
Hoppas alla haft en trevlig fredagkväll!



Bjuder på en godnatt sång för den som vill ha en sådan...


 

 

Godnatt!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0