10 juni


Det blev en snabb visit i Eskilstuna. Två dagar med intensivt flängande hit och dit. Planen var att vara där en dag till men min mor hade tydligen annat för sig än att svara i telefon när jag försökte få tag på henne. Därmed ingen sovplats med andra ord.
Hann med att träffa:
Johanna och klippa mig hos henne.
David och titta på hans nya lägenhet och äta daimtårta där.
Pappa och mina små katter som han tagit över från mig,där övernattade jag och Diwa.
Träffade Richard på Lökens City där det blev brunch och umgänge med honom i väntan på att min mor skulle höra av sig, som hon som sagt inte gjorde.

LCHF dieten rullar på och det går jättebra.
Får se när vågen börjar visa förändring då. Spännande.
Tog med en parfym till Linda idag på jobbet. En parfym som jag inte använder längre som var hälften kvar.
Hon hade känt när jag använt den och gillade den.
Så hon blev glad. Jag hade tänkt att köpa tre par nya trosor som vi fått in och då fick jag dom av henne som tack för parfymen. :)
Alla tiders bra byte ;)

Har lite paltkoma nu efter maten. Blev lite seg.
Kanske man skulle ta sig en cappuchino så man piggnar till?
Jobbar långpass idag 09.00-19.05 så då har man lång lunch.
Skönt. Då hinner man vila lite. Och blogga ;)

Sitter och ringer runt till veterinärer för att försöka få en tid till lillkilllen Tyson.
Han ska få somna in nu.
Har försökt in i det sista att hitta ett bra hem till honom och få honom att känna sig trygg.
Nu när hag var hos Kenth och Annica fungerade det jättebra med det mesta men tyvärr så kom han inte överrens med Kenths mamma och deras hyresvärd.
Han är trygg till 90% men känns som att han aldrig kommer att slå sig till ro till 100%.
Han är för psykiskt ärrad tror jag. Han är stressad inombords och han skulle få må bäst av att få somna in helt enkelt.
Jag var hans fjärde ägare och då skulle ju kenth och Annica blivit hans femte hem på 4 år.
Det är för mycket helt enkelt.
Det är synd  att den första ägaren där Therese och Ulf hämtade honom inte kunde tagit mer vara på honom så kanske han hade fått ett långt och värdefullt liv.
Men han har bättrat sig. Oj vad han har bättrat sig sen jag fick honom.
När jag fick honom kissade han inne ca 30 ggr per dag. Han skvätte överallt.
Nu har det skett kanske högst en gång i veckan.
I början när han kom och det kom någon som skulle hälsa på så morrade han åt alla som kom. Rusade till dörren och morrade åt dem och visade direkt att han inte gillade dem och var väldigt reserverad.
Nu de sista 4 månaderna blir han så glad och till sig så fort det kommer folk så att han kissar på sig ibland :9
Lilla hjärtat
Nangijala är nog bättre för dig trots allt.

Nej nu måste jag upp och jobba igen och tänka på lite annat.
Man blir så blödig av sig av allt detta.


 


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men oj hade inte en aning!!

Jag vet att det inte finns nått man kan säga som gör det bättre, men du får tänka på att han kommer ha det bättre i himlen än allt kaos på jorden.

Det är synd att jag inte har råd och tid för två alltså, för det skär som attans och veta att han ska avlivas! :/

2010-06-12 @ 19:58:09
URL: http://peenillaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0