Nya bostaden




 

 

 

Var och kollade på lägenheten igår. Eller rättare sagt det som ska bli min lägenhet för den är ju inte klar än, var ju mer planlösningen som jag kollade på. Ett av rummen var redan i princip klart. Vita väggar, stort och ljust, väldigt öppet. Det är det som kommer att bli mitt vardagsrum. Där inne fanns det även en öppen spis som man kan sitta o mysa vid. Vägg i vägg med det rummet låg köket. Ett långt smalt kök, ca 2 m brett och 7 m långt. Där ska det fixax iordning med inbyggd spishäll i bänkskivan och ugnen kommer att vara ovanför i huvudhöjd.
Skåp och lådor blir då under bänkar och diskbänken.
I andra änden av köket fanns ett litet rum på ca 9 kvm. Där inne ska vi göra i ordning och ha min tvättmaskin och torkanordnignar och sånt. En helt egen tvätt stuga. Superskönt!!
Well well... om man backar ut ur köket igen och kommer till lilla mellanrummet mellan köket och vardagsrummet så kan man kliva ut genom en dörr. Tänk dig att du har köket rakt fram, vardagsrummet till höger och den här dörren ligger då till vänster. Låt oss rotera kroppen till vänster och ta ett steg ut genom den dörren. Då står vi då i en liten hall som är på ca 5-6 kvm. Rakt fram har vi då en till dörr. Där inne kommer Vicky antagligen att förvara ALLA sina skor och kläder. Det är en " gå in" garderob på ca 5 meter :)
Men om vi då inte går in i den garderoben utan står kvar i lilla hallen där vi nu klev in från kök och vardagsrumsdelen.
Då roterar vi en kvart till vänster igen och kliver genom nästa dörr. Till höger har vi då ett relativt stort badrum som ska helkaklas och planen är kanske även att bygga en vägg, mellan dusch och resterande del av badrummet, som är gjord av såna fina glasblock  :) 
Så när vi står här o spanar lite till höger på badrummet så kan vi rikta blicken lite norrut. Fortfarande höger men lite längre framåt liksom. Här har vi då min bastu som rymmer 8 personer. (LYX) ;)
Sen låter vi då blicken glida vidare snett uppåt vänster. Där ja, där ligger sovrummet!
Tittar vi helt rakt fram så ligger ytterdörren. Så detta rum som vi stått i senaste stunden o kollat på badrum och bastu och sovrum, detta är min hall där man kommer in i min mysiga koja.
1 Februari flyttar jag in. Då är den helt nyrenoverad för mig och mina bäbisar Diwa och Tyson :)


Välkommen att hälsa på oss alla mina kära vänner!



 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0