Uppsala dag 1





 

Idag har det varit första dagen i Uppsala. Har inte jobbat men varit in till butiken för o gå igenom lite öppningsrutiner och ska in senare ikväll och vara med på stängningen.
Efter butiköppnandet imorse blev det en sväng med Tessan på stan o kolla på kläder och sen ta en fika på 018.
Fikat bestod av koffeinfri latte och en ciabatta med avokadoröra och grönsaker.
Mumsigt!


Råkade hitta en affär förra gången jag var här som jag fick för mig att jag gillade.
Blev återbesök på den idag och jag hade fått för mig rätt förra gången.
Me like!
Där kommer det spenderas pengar när jag fått igång lönen :)
En skinnjacka till och börja med har jag nog nästa tänkt o ge till mig själv som present.


Nu känner jag att jag kanske borde ta tag i min ohälsosamma livsstil o äta lite nyttigt o röra på mig lite mer.
Ny stad, nytt jobb och ny kropp låter väl som en bra plan.


Planen just nu ser väl ut att vara här fram till den 14 november. Sen hoppas jag kunna åka hem till Eskilstuna en sväng för att festa lite, packa lite mer saker och hämta Hund.


Katterna har flyttat till pappa och där bor även Hund nu i två veckor innan hon börjar på dagiset som jag skrivit in henne på.


Har börjat med allergi medicin. Nässpray och piller. Igår var jag hos läkaren och tog allergi prover för pälsdjur,  damm och lite annat skrot som man kan vara allergisk mot.
Två veckors väntan tills provsvaren kommer, men efter att ha använt medicinen sen i fredags skulle jag faktiskt vilja påstå att jag kan andas lättare nu genom snoken.
 

Åter till skinnjackan... Kom på att jag ska nog ha den som en morot och inte få köpa den till mig själv förrän vågen visar minus 5 kg.
Japp så får det bli.




Dagens citat

Den som vill göra verklighet av sina drömmar måste vara vaken










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0