Proppmätt!





 

 

 

Har precis ätit en stor tallrik med chili con carne. Känner att den där tröttheten som man brukar få efter maten, sakta kommer smygandes. Men jag har inte riktigt tid med att vila efter maten. Ska snart iväg och läman hundarna eftersom jag jobbar imorgon igen. Nu är ledigheten slut. Jobbar tre dagar och sen är jag ledig en dag igen. Snart är det påsk också. Hänger faktiskt inte med riktigt i år på alla dessa högtider!
Har faktiskt inte ens koll på om det är vardag eller helg heller. Men jag gissar på att det blir så när man jobbar i butik som har öppet sju dagar i veckan.Blir ju inget riktigt 7-16 jobb måndag till fredag liksom. Men det är samtidigt skönt att ha lediga dagar mitt i veckan istället för bara helger. Då hinner man göra vardags saker utan att behöva känna sig stressad av att man ska hinna saker före eller efter jobbet.





Känns nu igen som att våren börjar titta fram. Morgonpromenaden med Diwa och Tyson blev utan jacka. Bara en tjocktröja ute i solen. Det var riktigt skönt!
Tror att hundarna också känner på sig att det börjar bli vår. Dom är lite tokigare än vanligt! Busar med allt och alla och varandra.
Vårpirr till alla!!
Dock har jag inte sett någon mars katt än som går o gapar. Men det hinns nog!

Börjar känna att jag etablerar mig ordentligt i lägenheten nu. Börjar känna att det är "hemma" på riktigt.
Saknar lite saker som ska göras för att allt ska få mysfaktor men det kommer det med.
Hoppas på att få en sambo om några månader så jag har råd att ta hela våningen med två rum extra utöver det jag har nu :) I så fall blir det ett rum med en stor bar, vardagsrum och matsalsdel, ett kök och sovrum med öppen spis.


Har just haft en pratstund med Jonna. Pratat om Christoffer och sjukhusbesök. Lillkillen. Är på Astrid Lindgren igen. Sån klump i magen man får, särskilt när det gäller små barn. Tankarna är hos honom och familjen närmaste dagarna!


Känns lite som jag tappade fokus nu när vi pratat i telefonen...


Får uppdatera mer senare eller en annan dag



 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0