Lång och rolig dag!



Uppstigning klockan tio i sju imorse. Kom hem från handelsföreningens årsmöte runt tolv så jag var inte super pigg när klockan ringde, det är en sak som är säker!!
Men inte mycket att göra åt det. Jag hade valt det själv. Att ta Diwas första dag på inskolningen på förmiddagen medans jag var inne i stan på ett möte på ett gym.

Gymet visade sig dock inte vara ett gym där jag skulle få ut det jag vill få ut av min träning.
Mest grupp pass och inga fria vikter eller maskiner med vikter.
Maskinernas vikter var hydralik som blev tyngre ju snabbare man pumpade.
Cirkelträning.
Inte min grej.
Gymet i sig var underbart.
Fräscha rum coh omklädnings rum med massage säng och ångbastu. Allt ingick i priset när man köpte kort.
PT fyra gånger per år ingick också.
Men nej tyvärr inte min grej.
Lite för mycket wellness center än träningscenter.
Priserna var också lite sådär.
LIFESTYLE kortet kostar 7000kr per år och en engångsavgift på 1100 kr.
LIFESTYLE PLUS kortet kostar 10 800kr per år och engångsavgift på 1100 kr.

Fick tips då om ett gym lite längre ner på kungsgatan så på tisdag ska jag träffa Sandra som förmodligen kommer bli min PT här framöver.
Vill ni kolla in gymet som jag ska till på tisdag så är adressen
 
http://www.pulsochtraning.se

Jag längtar verkligen tills på tisdag så att jag kan få komma dit och se om det är något för mig.
Jag längtar så mycket efter träning!

Så vi begav oss ut mot dagiset strax efter sju imorse och det blev en lång motionssväng att gå från Gränby ut halvvägs mot Jälla,där dagiset ligger då.
Vid ett tiden var det då dags att hämta Diwa igen så då mötte jag upp Maria på stan. Vi tog bussen ut till Gränby igen och sedan då en lika lång motionsrunda till.
Borde väga mig egentligen.Känner att jag blivit lättare! ;)
Eller inte. Glömde att vi åt grillpotatis sallad med grilladkyckling och majskolvar när vi kommit hem från dagiset :P
Efterrätt: Jordgubbar med vispad grädde.MUMS!


Diwa har skött sig i alla fall på dagis.
Hon har lekt med andra hundar och gått löst inne bland de andra inne i rastgården utan problem.
Enligt personalen verkar hon komma bättre överrens med tikar.
Vi hämtade en trött hund från dagis.
Hon somnade innan nästa hållplats när vi hoppat på bussen och sen vi kom hem har hon bott på sin filt i soffan och sovit konstant!
Det är uttröttande med så mycket nytt och roliga hundkompisar på dagis verkar det som :)

Nu ska jag ta hand om lite saker här hemma och sen blir det sängen för mig och Diwa.
Dagis för henne och jobb för mig då.
Om en timme kommer herrn i huset hem.

Hoppas alla haft en dag lika fylld av aktiviteter som min! :)


  


Kommentarer
Postat av: pimpXprincess

Svar: Haha, vad gulligt! Jag kan tänka mig att man behandlar dom som sina små bebisar :) hehe!

2010-05-19 @ 21:37:27
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: Anonym

går hon ihopå med tikar..va kul..inte ofta man går ihop med samma kön..lizzy hatar vissa hanar tom..fast hon är ju så dominant..som sin matte kanske:)

2010-05-20 @ 10:35:19
URL: http://pimppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0