Nyttiga dagen





 

Ensam hemma idag med hundarna. Niclas är på jobbet och jobbar till tidigast 16. Dom hade tydligen en del att göra så vi får väl se när han dyker upp.
Ska ta och utnyttja denna lediga dag till en nyttig dag. Diska och dammsuga står på schemat. Byta sängkläder och ikväll tvättstuga. Sen lämna hundarna hos dagmatte eftersom det är jobb imorgon igen som gäller.

Nu blir det snart flytt in till stan från Gimo. Huset som jag bor i har sålts till en privatperson som ska ha hela huset för sig själv så jag får bli stadsbo helt enkelt. Inte för att jag kommer att misstrivas med det eftersom jag vet att så småningom när det blir att skaffa barn och familj så blir det ändå hus på landet igen så jag har ingen brådska. Kan man lika gärna bo inne i stan och dela på alla kostnader och spara undan pengar till huset sen istället.

Idag går min provanställning över till fast anställning! Det känns helt underbart.

Inte nog med att jag har ont i kroppen av viruset som är på slut tampen nu, igår kom mensvärken och slog till som en knytnäve i magen också! Jag som redan äter maxdos av värktabletterna! Hoppas Niclas står ut med mig...

Valborg igår då och jag gissar på att ingen missat detta?Valborg ska man fira i Uppsala så är det bara. Inte för att jag firade valborg igår då. Jag stod i butiken och jobbade. Men man kände hela stämningen på folket på stan som var ute! Mysfaktor i solen och glada människor precis överallt. Folk samlar familjer och lunchar ute i solen och studenter är halvfulla (på ett bra sätt) sen sill frukosten och drar omkring hit och dit. Jag som firat valborg på lite olika ställen runt om i landet kan ju säga att har ni inte prövat Uppsala är det väldigt dags att göra det Valborg 2011. Ni kommer att gilla det.




Valborg i Uppsala






Förmiddagens uppdatering gjord!



 

 

 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej!

Har precis lagt in ett inlägg med 2 fina bilder på "Taste like the summer"

Kolla gärna in det=)

Visst är det fina bilder? :D

Kramar!

/Amanda

WWW.METROBLOGGEN.SE/BRUNNETMANDAA

2010-05-01 @ 12:28:21
URL: http://www.metrobloggen.se/brunnetmandaa
Postat av: Fru Evelina

Full fart ser det ut som haha!



Skorna köpte jag faktiskt på en barnloppis men de är av märket max & maya!



2010-05-01 @ 19:48:00
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0