Frukost


Nu är det dags för frukost för mig och alla djuren.
Köpte hem en säck foder till hundarna igår och tame fasiken så får inte hela säcken plats i fodertunnan.
Det saknas typ plats för EN ENDA portion foder. Så det får stå kvar i påsen.

Sheeky verkar inte vara särskilt sugen på frukost.
Hon busar hellre med Whiskey.
Men men det är hennes förlust, äter hon inte så åker fodret bort från skålen om tio min så då får hon gå hungrig idag. Hon måste lära sig nångång.
Hon tror att hon får äta när det passar henne.

Vad är det med djur och energi på morgonen förresten?
Upplever ni att era djur härjar mer på morgonen än resten av tiden på dygnet?
Varför kan man inte få ha morgontrötta djur så man får lite lugn och ro? ;)

Nu kommer hon igen, Sheeky, knaprar på en bit torrfoder som hon hämtat i skålen men inte har någon vidare lust att stå kvar vid skålen och äta så hon tuggar på den när hon går runt här hemma istället.
Någon som har tips på hur man får hundar att äta när dom småäter?
Räcker det med att man plockar bort maten för dom när dom inte ätit på en liten stund?



Kommentarer
Postat av: Lenita

då ska jag tala om för dej att alla mina tre vovvar är tre morgontrötta djur =))

Postat av: Pernilla

Ge maten. Går hon ifrån ta bort och visa den endast på kvällen. Inge daltande med att den ska stå framme en viss tid. Du ska bestämma när hon ska äta och snart fattar hon att hon måste äta när DU säger det!! :)

Kan dessutom säga att mina vovvar får jag nästan bära för att få ut och kissa på morgonen :)

2010-10-22 @ 07:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0