Säljare utan servicekänsla



Vet inte om det är bara för att jag själv jobbar i butik som jag märker extra mycket på andra som gör det och granskar deras servicekänsla och hjälpsamhet, men så här får man väl inte bete sig? Ringde nyss till Arken Zoo här i Uppsala och ville ha lite hjälp med värmelampor till sköldpaddorna. En skitdryg kille svarar och är näsvis mot mig när jag säger att vi har faktiskt inte haft den särskilt länge och nu är den redan trasig. "äh ni har säkert råkat skvätta vatten på den" och lite andra saker tyckte han att vi hade gjort. Lasta över allt på kunden. Kunde har alltid fel måste va hans motto.
Ringer sedan till Arken Zoo i Kista och pratar med en tjej där. Hon var hur trevlig som helst och förklarade in i detalj hur allt funkade med lampan och så. Plus att enligt killen så skulle de absoult inte klara sig utan värmelampan mer än en dag. Enligt tjejen var det inga problem om dom var utan lampan en vecka. Jisses för människor som jobbar med djur och som inte kan ett skit om det. Plus att de inte kan ett skit om hur man bemöter kunder!
Är glad att hundarnas foder finns på ett annats ställe att handla så man slipper sponsra den där Uppsala butiken något mer!

Nu ska jag hämta sista tvätten!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilket Arken var det? Jag är inte stormförtjust i det som ligger i Boländerna, men Arken i Nyby samarbeterar vi med och där är de supernice tycker jag :-) Hoppas det inte var det Arken du menade??



//Jessica

2011-05-03 @ 21:12:30
Postat av: Arken Zoo Råbyvägen

Beklagar om du tyckte att du fick ett dåligt bemötande. Men när det gäller lampor så finns det ingen reklamationsrätt om de går sönder. Oftast är det så att man har fått ett vattenstänk på lampan, när man har sköldpaddor, och då går den genast sönder. Ingen av oss som jobbar där har mottot att kunden alltid har fel. Skulle vi ha det, så hade vi inte så många nöjda kunder som vi har. Eller rättare sagt vi skulle inte ha nga kunder alls. Men tyvärr så kan man inte behaga alla. Ditt uttalande om att vi inte kan ett skit om djur förstår jag inte riktigt. Att en sköldpadda klarar sig utan lampa en dag är väl självklart. Men ju förr den får en ny lampa så mår den väl bättre? Mvh Tove!

2011-05-08 @ 21:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0