Solsting i april?



De senaste dagarna på jobbet har vi haft jättemånga kunder som har hållt på att glömma sina kort i kortläsaren i kassan, och ett par stycken som faktiskt glömt det. Har folk fått lite solsting i vårsolen kanske? ;) Jag tror att det är att folk är på så bra humör av det underbara vädret så att de vill springa runt hit och dit och shoppa loss och i all hast missar sina kort.

Nu har jag min lunch. Den består av kyckling med wokgrönsaker och lätt kokosmjölk. Kryddat med chili och röd currypasta. Jag hoppar över riset och nudlarna denna gången. Blev en del kolhydrater till frukost så det får täcka upp lunchens ranson också.

Nu märks det att jag är ovan på cykeln. Börjar känna lite träningsvärk i benen och ont i baken eftersom man inte är van att cykla. Jag ska köpa en sån där fluffig "sadelmössa" som jag kallar det. Så det blir lite mjukare för bakdelen. Kollade upp sträckan till mitt jobb via eniro. Enkel väg är det 5,9 km. Så det blir lite motion varje dag :) vardagsmotion är bra!

Gick och bokade tvätt tid imorse innan jag skulle till jobbet. Tänkte att jag skulle tvätta någon kväll här. Det enda lediga passet var måndag morgon mellan 06.00 och 10.00. Så där rök min första och enda sovmorgon på ca 2 veckor. Skoj! Men men jag får ta tillvara på dagen och åka in och träna eller simma när jag är klar med tvätten då. Se det från den ljusa sidan.

Nu är maten i magen och jag ska ta en kopp te, igen ;)

Den här gången blir det Earl Grey.
Ta en promenad förbi Bönor och Blad någon dag och handla något mumsigt

Hej hej för en stund nu!


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: jag kör ingen spec. men tänker i GI-banor:) sJ+

2011-04-16 @ 13:35:28
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0