starka program på tv

Ikväll har jag kollat två program på tv. Två program som har haft väldigt stark påverkan på mig. Det första var Sofias änglar. Sofia och killarna från roomservice åker hem till famljer som på något sätt haft det jobbigt. Familjen som de var hemma hos ikväll var en familj med mamma,pappa och två barn. Pappan hade fått diagnosen att han har en hjärntumör. Inte vilken som helst utan en neurologisk som inte går att bota. Det går bara att försöka hålla den inaktiv. Läkarna hade gett honom 6 år om jag minns rätt. Det var en klump i magen hela programmet. Den här pappan skulle aldrig få uppleva sina döttrars uppväxt,tonår,student o s v. Fy vad hemskt!!! :( Det andra programmet är "den hemlige miljonären". Att det finns hemlösa det vet vi ju. Men att höra deras historier ger en en tankeställare. Det är en av kanal 5:s bästa idéer när det gäller att göra program. Guldstjärna till alla miljonärer som är med och skänker pengar! Undrar hur den där socialtjänstlagen fungerar egentligen? Skulle inte alla svenska medborgare ha tak över huvudet? Undrar när den frågan blir lika viktig inom politiken som noll tolerans i trafiken. Jag röstar för noll tolerans när det gäller hemlöshet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0