Veterinärsbesök, juvederm-injektion och personalmöte



Dagen har bestått av att fara hit och dit på olika ställen.

Vi började morgonen med att åka till veterinären i Grillby för att kastrera katterna och öronmärka dem och ge Whiskey sin vaccination. Det visade sig att Tequila hade missbildning på livmodern så hon hade bara en halv livmoder samt att det inte gick att hitta äggstocken. Risken finns då nu att hon kan löpa i alla fall men hon kan inte få kattungar. Hon var väldigt trött efter narkosen och sov länge här hemma. Hon försökte resa sig och gå runt en del men det resulterade i att rumpan tippade ner och hon somnade sittandes. Whiskey i sin tur som bara fått lugnande och lokalbedövning, han kvicknade till mycket fortare. Nu verkar båda må bra och har ätit kvällsmat. Efter besöket åkte vi hem igen. 


Var hemma ett tag och tog det lugnt. Niclas åkte till jobbet vid ett och jag slöade hemma eftersom jag sovit dåligt natten till idag. 

 
Vid tre tiden åkte jag in till stan för att träffa Linda. Sen begav vi oss till Art Clinic . Där hade vi bokat tid för att göra juvederm injektioner i läpparna. Så nu sitter jag här med min första läppförstorning och jag är JÄTTENÖJD! Nu vill jag bara att svullnaden ska gå ner så att man kan få se det "egentliga" resultatet. Hoppas det har gått ner lite tills imorgon när jag vaknat :) 


Jag åkte sedan hem och rastade doggs innan det var dags för personalmöte på jobbet. Mötet gick bra och vi hade trevligt. Kerstin hade gjort köttfärspaj som hon bjöd på. Jättegod! Hon hade haft i lök och soltorkade tomater i pajen. Till det var det en jättegod sallad med en creme fraiche dressing. 

Imorgon ska  jag och Sofia åka till Eskilstuna till pappa en sväng och hjälpa honom att leta efter hans katt som sprungit bort. Eller antagligen trillat ner från balkongen. Pappa som är sjuk har ju svårt att gå runt huset och leta efter henne så vi ska åka och hjälpa honom. Jag hoppas verkligen att vi hittar henne välbehållen. Det vore så hemskt om hon skulle ha slagit sig eller skadat sig så att hon inte överlevt! Som tur är har ju pappa försäkring på henne om det är så att vi skulle hitta henne någonstans och hon har skadat sig. 
Vi håller alla tummar och tassar att allt går bra!!

Nu ska jag runda av och ta mig en dusch. As usual gnugga håret med silvershampot och hoppas på att jag blir blondare någon gång :) 

Nighty dudes!



 


Kommentarer
Postat av: Nikita - Hundar och trams!

Förhoppningsvis har katten nio liv och har landat på fötterna :)

2011-03-29 @ 09:30:53
URL: http://tailpaws.blogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

men hoho du måste ju visa bild på läpparna:D

Haft de bra på mallis?

2011-04-10 @ 03:02:29
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0